Passie voor koken, gezondheid en fotografie

Frisse meloen bowl

Met dit zomerse weer is het natuurlijk heerlijk om fruit te eten. Naast dat fruit lekker is,Meloen bowl levert het ook nog eens veel vitamines en mineralen, die je uiteraard dagelijks nodig hebt. In deze meloen bowl van vandaag zitten 3 verschillende soorten fruit, waardoor je dus ook meerdere vitamines binnen krijgt. Zo bevatten de drie fruitsoorten in deze bowl samen veel vitamines A, B11 (foliumzuur), C, K, Kalium en veel voedingsvezels. Daarnaast bevatten de noten en pitten in dit gerecht ook nog eens veel onverzadigde vetten!

In dit recept zit een heel bakje Griekse yoghurt 0% vet. Vaak vinden wij deze net iets lekkerder en minder zuur dan magere kwark en is de structuur weer wat beter dan magere yoghurt. Maar ook Griekse yoghurt is nog aardig zuur. Daarom hebben we de vanille Flavdrops gebruikt. Deze geven de Griekse yoghurt een net wat zoetere smaak, maar leveren geen extra calorieën!


Benodigdheden voor 1 meloen bowl

– 1/2 honing meloen
– 450 gram Griekse yoghurt 0% vet
– 20 gram blauwe bessen
– 30 gram bramen
– 10 gram amandelen
– 10 gram pompoenpitten
Vanille Flavdrops


Bereidingswijze

Snij de meloen door de helft. Je gebruikt maar 1 helft, de andere kun je dus bewaren. Ga met een klein mesje langs de randen en probeer zo veel mogelijk vruchtvlees weg te snijden.

Meng in een kommetje de Griekse yoghurt met ongeveer 10 druppels vanille Flavdrops. Giet deze yoghurt in de uitgeholde meloen. De yoghurt zou tot net iets onder de rand moeten komen.

Verdeel de bramen, blauwe bessen, amandelen en pompoenpitten over de yoghurt. Snij de stukjes uitgesneden meloen klein en leg ook deze op de yoghurt. Het kan zijn dat je stukjes meloen over houdt, deze kun je natuurlijk gewoon lekker los op eten!

In samenwerking met Myprotein

                                                     Meloen bowl              Meloen bowl

Zin in meer recepten met fruit? Bekijk dan eens deze pagina


Voedingswaarde voor 1 bowl
Calorieën: 570 kcal
Koolhydraten: 53 gram
waarvan suikers: 48 gram
Vetten: 16 gram
waarvan verzadigd: 1,7 gram
Eiwitten: 53 gram


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *