Passie voor koken, gezondheid en fotografie

Vegetarische eiwitrijke champignon soep

Is het al 4 uur ‘Cup-a-Soup’? Altijd makkelijk om even een kant-en-klaarVega proteïne soep soepje te eten. Helaas bevatten deze soort soepen vaak veel vet en suikers en erg weinig eiwitten. Dit recept is gemaakt met de champignon Delicious Protein Soup van XXL Nutrition en bevat erg veel eiwitten. Daarnaast is de soep vegetarisch en ook nog eens heel makkelijk te bereiden. Klinkt goed toch? Check snel het recept.


Benodigdheden

– 2 zakjes champignon proteïne soep van XXL Nutrition
– 100 gram tofu
– 50 gram champignons
– 1 bosui
– Klein stukje rode peper (optioneel)
– Light soja saus
– Peper en zout


Bereidingswijze

Haal de tofu uit de verpakking en snij hier een blok van 100 gram van af. Laat de tofu goed uitlekken en dep hem droog met een doek of papier. Pak vervolgens een bordje en doe hier de soja saus in. Leg de tofu op de soja saus en zorg dat alle zijdes bedekt zijn met soja saus. Strooi nog wat peper of het tofu blok.

Zet een koekenpan op hoog vuur en bak de tofu aan alle kanten mooi bruin en iets krokant.

Neem 400 ml water en meng de zakjes proteïne soep hiermee. Zet dit vervolgens 2 minuten op 900 Watt in de magnetron.

Snij de champignons in kwartjes en bak ook deze kort in een pan. Strooi er wat peper en zout overheen.

Snij de bosui en de rode peper fijn. Houdt je nou niet van pittig eten? Laat dan de rode peper weg.

Neem een diep bord en leg hier het tofu blok in en schenk de soep er omheen. Maak de soep vervolgens af met de gebakken champignons, bosui en eventueel rode peper.

In samenwerking met XXL Nutrition

  Vega proteïne soep

Fan van soep? Check ook ons broccoli soep recept! Veel groente en laag in calorieën.


Voedingswaarde:
 Calorieën: 321 kcal
 Koolhydraten: 6 gram
 waarvan suikers: 2 gram 
 Vetten: 10 gram
 waarvan verzadigd: 1,2 gram
 Eiwitten: 52 gram

 



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *