Passie voor koken, gezondheid en fotografie

Parel couscous salade met kipgehaktballetjes

Wij hadden er eigenlijk nog nooit van gehoord, maar toen we het ontdekten waren we gelijk

parel couscous salade

verkocht… We hebben het over parel couscous. De normale couscous kenden we uiteraard wel, lekker met shoarma en snijbonen. Of gewoon los als bijgerecht. Maar parel couscous was nieuw voor ons. Maar hoe ga je dat gebruiken? Een nieuw product dat zowel warm als koud gegeten kan worden. We besloten om het koud te serveren, als salade. Uiteindelijk hebben we geserveerd met kleine gehaktballetjes van kip, een super goede combinatie! Benieuwd naar het recept? Lees snel verder!


Benodigdheden voor 1 persoon

– 100 gram parel couscous
Verkrijgbaar bij meerdere supermarkten, je moet soms wel goed zoeken
– 150 gram kipgehakt
– 1/2 komkommer
– 1 tomaat of 10 snoeptomaatjes
– 1/4 rode ui
– Paprika poeder
– Peper en zout


Bereidingswijze van de parel couscous salade

Kook de parelcouscous volgens de verpakking. Let op! Je moet deze couscous namelijk anders koken dan de normale couscous. De parel couscous kook je in ruim water en giet je vervolgens af. Spoel het daarna af met koud water zodat je het als salade kan eten.

Doe de kipgehakt in een kommetje en voeg wat paprika poeder, peper en zout toe. Meng dit goed door elkaar en deel het in ongeveer 8 stukjes. Rol deze stukjes tot balletjes en druk deze stevig aan. Zet een pan op hoog vuur en voeg een klein beetje olijfolie toe. Leg de balletjes in de pan, bak ze aan alle kant goed bruin en zorg er voor dat ze volledig gaar zijn.

Was de komkommer en snij hem in de lengte in vieren. Snij ze nu in kleine stukjes zoals op de foto te zien is. Was ook de tomaat en snij deze in hele kleine stukjes. Snipper de rode ui zo fijn mogelijk.

Meng de parelcouscous met de tomaat, komkommer en rode ui. Voeg eventueel naar smaak nog wat peper en zout toe. Leg de kip gehaktballetjes bovenop de salade en je kunt gaan eten.

Je kunt deze salade natuurlijk heel makkelijk vegetarisch maken. Laat de kip gehaktballetjes weg en voeg eventueel een vleesvervanger toe

parel couscous salade parel couscous salade
Ben je fan van producten als couscous? Probeer dan ook eens dit recept met quinoa!


Voedingswaarde van 1 recept:
Calorieën: 720 kcal
Koolhydraten: 79 gram
waarvan suikers: 3 gram
Vetten: 26 gram
waarvan verzadigd: 7,5 gram
Eiwitten: 40 gram


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *