Komkommer-hüttenkäse met gerookte zalm

Heb je even een inspiratie voor een eiwitrijke lunch?

Dan hebben wij het perfecte recept voor jou! Met weinig ingrediënten staat deze lunch in een handomdraai op tafel. Weinig koolhydraten, relatief weinig vet en vol met eiwitten!


Benodigdheden voor 1 persoon

– 100 gram gerookte zalm
– 200 gram hüttenkäse
– 1/4 komkommer
– 1/2 teentje knoflook
– Bieslook
– Dille

– Peper en zout


Bereidingswijze

Doe de hüttenkäse samen met wat peper en zout in een kommetje. Pers het halve teentje knoflook en voeg deze toe. Snij vervolgens de bieslook fijn en de komkommer in dunne reepjes. Voeg ook deze toe aan de hüttenkäse en meng alles goed door elkaar.

Snij de gerookte zalm in dunne reepjes. Pluk wat dille van de steeltjes. Leg vervolgens de zalm over de hüttenkäse en strooi als laatste wat dille over de zalm.

Zo simpel kan een eiwitrijke lunch zijn! Eet smakelijk.

Voedingswaarde:
 Calorieën: 302 kcal
 Koolhydraten: 6 gram
 waarvan suikers: 6 gram
 Vetten: 12 gram
 waarvan verzadigd: 4,3 gram
 Eiwitten: 44 gram


2 thoughts on “Komkommer-hüttenkäse met gerookte zalm”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *