Havermout appeltaart

Een gezonde appeltaart, wie wilt dat nou niet? Van een puntje van deze appeltaart

Havermout appeltaart

kun jij schuldvrij genieten. Deze havermout-appeltaart bevat per punt slechts 205 calorieën! Daarnaast bevat de taart geen toegevoegde suikers en zo goed als geen verzadigde vetten! Ideaal als je aan het aanvallen bent maar toch taart wilt eten. Bekijk het recept hieronder.


Benodigdheden voor een hele taart

– 200 gram havermout
– 1 banaan
– 1 ei
– 4 appels
– 160 ml halfvolle melk
– 60 gram amandelen, droog geroosterd van XXL Nutrition
– 1 tl biologische organische cacao


Bereidingswijze

Verwarm de oven voor op 180 graden Celsius

Schil 2 appels en verwijder het klokhuis. Doe deze samen met de havermout, banaan, ei, cacao poeder en de melk in een keukenmachine. Mix dit alles tot een goed mengsel.

Schil de 3e appel en verwijder ook hiervan het klokhuis. Snij de appel in kleine blokjes. Hak de amandelen fijn en meng deze samen met de appelblokjes door de rest heen.

Neem een klein bakvorm en bedek de bodem met bakpapier. Smeer de randjes in met wat olijfolie. Verdeel het beslag voor de appeltaart over de bakvorm.

Snij de laatste appel in hele dunne plakjes en leg deze over het beslag heen. Druk nog wat amandelen in het beslag en zet het bakblik in de oven voor ongeveer 35 minuten.

Laat de taart afkoelen en verdeel hem vervolgens in 8 stukken.

In samenwerking met XXL Nutrition

 Havermout appeltaart

Havermout appeltaart

Bekijk ook eens het recept van onze kiwi kwarktaart!


Voedingswaarde per punt (1/8e)
 Calorieën: 205 kcal
 Koolhydraten: 27 gram
 waarvan suikers: 5 gram
 Vetten: 7 gram
 waarvan verzadigd: 0,8 gram
 Eiwitten: 6 gram


1 thought on “Havermout appeltaart”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *