Passie voor koken, gezondheid en fotografie

Griekse yoghurt met rood fruit en gepofte quinoa

Griekse yoghurt met gepofte quinoa

Na onze quinoa bowl is het tijd voor nog een receptje met quinoa. Dit keer hebben het gepoft, weer totaal anders dan gekookt! Deze graansoort eet ik persoonlijk niet erg vaak. Toch vind ik het leuk om er nieuwe receptjes mee te verzinnen. Daarom hebben we het nu gepoft, gemengd met noten en in de Griekse yoghurt gedaan. Een erg lekker combinatie al zeg ik het zelf. Wil jij het ook eens proberen? Lees hieronder dan het recept.


De volgende ingrediënten heb je nodig:

– 500 gram Griekse yoghurt met 0% vet
– 100 gram vers rood fruit
– 50 gram ingevroren aardbeien
30 gram quinoa
– 10 gram amandelen


Zo maak je dit recept:

Begin met het wassen van de quinoa. Het heeft namelijk van zichzelf een beschermlaagje die niet al te lekker smaakt. Goed wassen is dus belangrijk, doe het daarna in een vergiet/zeef en laat het goed drogen.

Zet een koekenpan op middelhoog vuur en laat de pan goed warm worden. Als de pan warm is doe je de inmiddels droge quinoa in de pan zonder enige olie of boter toe te voegen. Pof de korrels al schuddend en roerend. Laat het daarna afkoelen.

Ontdooi de diepvries aardbeien in de magnetron (of haal ze voortijdig uit de vriezer). Laat ze wat afkoelen en meng ze daarna door de Griekse yoghurt. Zo krijgt de yoghurt een lekker en zoetere smaak uit een natuurlijke bron.

Hak de amandelen fijn en voeg deze samen met de gepofte quinoa toe aan de Griekse yoghurt. Eet smakelijk!

In samenwerking met Voeding-en-fitness.nl en Body & Fit

 


De voedingswaarden voor dit recept:
 Calorieën 450 kcal
 Koolhydraten: 42 gram
 waarvan suikers: 15 gram
 Vetten: 9 gram
 waarvan verzadigd: 2,1 gram
 Eiwitten: 45 gram


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.