Passie voor koken, gezondheid en fotografie

Frisse Aziatische salade

De tijd van lekkere salades eten is weer aangebroken! Deze frisse zomerse salade heeft wat

Aziatische salade

Aziatische tinten. Zo is de combinatie van rijstvermicelli, sla en mango heel erg lekker. In plaats van dressing hebben we de  crunchy pindakaas gebruikt. Pindakaas wordt natuurlijk veel in Nederland gegeten, maar geeft het toch weer een beetje een Aziatische smaak. De amandelen geven de salade ook nog een beetje extra crunch.

Deze salade is een ideale manier om voldoende vitamines en mineralen binnen te krijgen. Daarnaast zorgen de amandelen en de pindakaas voor de juiste vetten. De salade kun je binnen 8 minuten op tafel staan, snel maar toch erg lekker!


Benodigdheden voor 1 salade

– 50 gram rijstvermicelli (glasnoedels)
– Zakje rucola sla melange
– Komkommer

– Cherry tomaatjes
– 1/2 mango
– 20 gram amandelen
– 2 el Myprotein crunchy pindakaas of natuurlijk gewone pindakaas


Bereidingswijze

Breng een pannetje met water aan de kook en doe hier de glasnoedels in. Kook ze volgens de beschrijving (meestal rond de 3 tot 4 minuten). Hiet de noedels af en spoel ze af met koud water.

Snij de komkommer in de lengte in 4en, verwijder de zaadlijst. Snij hem nu in schuine plakjes. Was de tomaatjes en snij ook deze door de helft.

Schil de helft van de mango en snij langs de pit het vruchtvlees weg. Snij ook deze in dunne reepjes.

Was de rucola melange en doe deze samen met de rijstvermicelli in een kom. Leg de komkommer, tomaatjes en de mango hier bovenop. Hak de amandelen fijn en strooi deze over de salade. Verdeel als laatste de pindakaas over de salade. Vind je de pindakaas te dik? Meng hem dan met een klein beetje water of melk!

Deze salade kun je goed met stokjes eten, echt Aziatisch dus! Eet smakelijk.

In samenwerking met Myprotein

 Aziatische salade

Aziatische salade


Voedingswaarde voor 1 persoon
Calorieën: 561 kcal
Koolhydraten: 63 gram
waarvan suikers: 16 gram
Vetten: 25 gram
waarvan verzadigd: 3,2 gram
Eiwitten: 20 gram


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *