Passie voor koken, gezondheid en fotografie

Ei-pannetje uit de oven met avocado-tomaten tosti

ei pannetje

Een ei kun je op allerlei verschillende manieren bereiden,

denk aan bijvoorbeeld; gebakken, scrambled, gekookt en gepocheerd. Maar de manier hoe wij vandaag een eitje hebben bereid is ook erg lekker! Gewoon in een pannetje in de oven. Je kunt het ei zo ver garen als jij dat wilt! Daarbij hebben we een tosti geserveerd met avocado en tomaat. Zo krijg je voldoende onverzadigde vetten binnen! Van de totale 19 gram vet is er slechts 4,5 gram verzadigd. Verder bevat deze maaltijd per persoon vrijwel geen suikers en aardig wat eiwitten, 19 gram. Wil je nog wat meer eiwitten toevoegen in deze maaltijd? Doe dan bijvoorbeeld nog wat extra kipfilet op de tosti, uiteraard is dan je gerecht niet meer vegetarisch!


Benodigdheden voor 2 personen

– 3 eieren
– 1 avocado
– 4 sneetjes volkoren brood
– 1 tomaat
– Tomatenketchup met minder suikers
Suikervrije ketchup? Neem dan deze van Myprotein!
– Oregano
– Peper en zout


Bereidingswijze

Verwarm de oven voor op 180 graden Celsius.

Neem een klein pannetje (of kommetje) zoals op de foto. Giet een klein beetje olijfolie op een stukje keukenpapier en smeer hier het pannetje mee in. Doe de 3 eieren in de het pannetje. Pas op met het openbreken van de eieren, de eigelen moeten heel blijven!

Zet het pannetje voor zo’n 20 minuten in de oven. Blijf goed opletten en haal het uit de oven wanneer jij de eieren het beste gegaard vindt!

Snij de avocado door de helft en verwijder de pit. Neem 1 helft en verdeel deze met een vork over 1 boterham, strooi er een klein beetje peper en zout overheen. Doe hetzelfde met de andere helft op een ander sneetje brood. Was nu de tomaat en snij deze in zo dun mogelijke plakken, verdeel deze over beide boterhammen met avocado. Leg op beide broodjes de andere boterham en stop deze in een tosti ijzer.

Haal het pannetje met de eieren uit de oven en strooi hier wat peper, zout en oregano overheen. Eet het ei met de tosti en nog wat ketchup voor een heerlijke combinatie!

Eet smakelijk!

In samenwerking met Myprotein

 

ei pannetje

ei pannetje

Bekijk ook een dit heerlijke recept; parelcouscous met zalm en tzatziki!


Voedingswaarde van 1 portie:
 Calorieën: 388 kcal
 Koolhydraten: 33 gram
 waarvan suikers: 1 gram
 Vetten: 19 gram
 waarvan verzadigd: 4,5 gram
 Eiwitten: 19 gram


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.