Passie voor koken, gezondheid en fotografie

Cheesecake proteïne balletjes

cheesecake proteïne balletjes

Kom jij dagelijks wel aan je benodigde hoeveelheid eiwitten? Als sporten is het soms lastig om genoeg eiwitten binnen te krijgen. Deze cheesecake proteïne balletjes kunnen jou helpen om makkelijk aan je eiwitten te komen. Elk balletje bevat maar liefst 5 gram proteïne, 1 gram suiker en maar 1 gram vet. Daarnaast zijn ze natuurlijk ook nog eens erg lekker.

We hebben ooit eens eerder een vruchten cheesecake gemaakt! Ook een lekker receptje. Wil je nou eerst dit recept eens maken? Lees dan snel verder.


Deze ingrediënten heb je nodig:

– 100 gram havermeel
– 20 gram caseïne of whey vanille smaak
– 150 gram magere kwark
– 30 ml halfvolle melk
– 1 citroen
– Blauwe bessen
– Stevia of vanille flavor drops


Zo maak je de cheesecake proteïne balletjes:

Meng allereerst de havermeel en het eiwitpoeder door elkaar. Voeg daarna de kwark, melk en de zoetstof te. Mix opnieuw alles door elkaar. Hoe meer zoetstof, hoe zoeter de balletjes worden. Rasp de schil van de citroen en voeg deze samen met de blauwe bessen toe. Knijp ook nog wat citroensap uit en voeg dit toe aan het beslag.

Het beslag is heel plakkerig dus maak je handen wat nat. Verdeel het beslag in ongeveer 8 tot 10 delen. Rol er gelijkvormige balletjes van en leg deze op een bordje. Zet het bordje in de koelkast en laat de ballen in ongeveer een uur stevig worden. Geniet van je zelfgemaakte cheesecake proteïne balletjes!

In samenwerking met Myprotein

cheesecake proteïne balletjes


Voedingswaarde per bal
 Calorieën: 70 kcal
 Koolhydraten: 9 gram
 waarvan suikers: 1 gram
 Vetten: 1 gram
 waarvan verzadigd: 0,2 gram
 Eiwitten: 5 gram


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.