Passie voor koken, gezondheid en fotografie

Blueberry proteïne shake

Een eiwitshake is voor vele (kracht)sporters een niet-te-missen onderdeel in het voedingspatroon. Wij zijn zelf ook voorstanders van een shake op zijn tijd. Maar elke keer weer dezelfde eiwitshake begint snel te vervelen. Om dat ‘probleem’ op te lossen, hebben wij een lekkere variatie bedacht op de eiwitshake. Door wat bevroren fruit en melk te gebruiken krijg je het idee van een milkshake. Benieuwd naar het recept? Check hem snel hieronder!


Benodigdheden voor 1 shake

– 260 ml halfvolle melk
– 80 gram havermout
– 30 gram diepvries blauwe bessen
– 1 banaan
– 20 gram vanille whey-eiwit
wij hebben hiervoor de Perfect Whey Protein van XXL Nutrition gebruikt


Bereidingswijze

Pel de banaan en voeg deze samen met de melk, havermout en het eiwitpoeder samen in een blender. Meng dit alles goed door elkaar.

Voeg de blauwe bessen toe aan de shake en laat de blender nog even goed draaien. Schenk de shake in een mooi glas en drink de shake eventueel met een rietje!

Zo heb je in een handomdraai een heerlijke proteïne shake klaar! Geniet er van!

In samenwerking met XXL Nutrition

Voedingswaarde:
 Calorieën: 598 kcal
 Koolhydraten: 85 gram
 waarvan suikers: 17 gram
 Vetten: 12 gram
 waarvan verzadigd: 5 gram
 Eiwitten: 34 gram


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *